Mirror Cube

Hotellpersonal måste kunna rädda liv

Alla som bor på hotell litar på att den personal som jobbar där har full koll på allt och kan hjälpa till med det mesta. Skulle det börja brinna vill man veta att de har en plan för att få ut alla gäster och skulle det uppstå en medicinsk nödsituation så vill man känna sig trygg. Är du en person som jobbar på på hotell, eller är det till och med så att du äger eller driver ett hotell? Då är det ditt ansvar att din personal är utbildad för att ta hand om alla olika situationer som kan uppstå. 

Vad gör ni vid ett hjärtstopp?

Tänk dig att en av dina gäster plötsligt faller till marken med ett hjärtstopp. Vad gör din personal? Och hur vill du att de beter sig? För att rädda livet på den person som just fått en hjärtinfarkt är det viktigt att något händer snabbt. man har oftast inte tid att vänta på ambulans, och de övriga gästerna kommer att förvänta sig någon form av hjälp från personalen. Se till att alla får gå en HLR-utbildning och lära sig rädda liv. Denna kurs bör samtlig personal ha och det gäller från städare till hotellchef. Oavsett vem som är närmast i en akut situation där det behövs HLR så ska de veta hur man hjälper till. Vi rekommenderar alla hotellägare att ge sina anställda en kurs i HLR för att göra alla hotellgästers vistelse till en trygg och säker stund. 

17 nov 2018